• Zanddijk 40-42, 2691 PH, `s gravenzande (Holland)
  • +31174412232 of +31653202282

Wat

Het schip kent meer dan 650 objecten die op wereldniveau zijn verzameld en is voorzien van 2 unieke stoomketels. Doormiddel van deze originele stoomketels kan de George Stephenson het mogelijk maken stoom te leveren vanaf het water. De vraag hiernaar is zeer groot en de George Stephenson is dan ook zo gebouwd dat hier in voorzien kan worden.

Onderdelen

  • Twee machinekamers, eerste machinekamer is uitgerust met een Crabtree-Compound stoommachine met Jotem waterzuiveringssysteem (afkomstig van een Engels mijnenveger van de HAM-klasse)
  • Tweede machinekamer met een acht cilinder Gardner dieselmotor, gebouwd in 1976.
  • De kajuit een radiator die stamt uit 1920 en afkomstig is uit een Frans
    vissersvaartuig.
  • De houten vloeren zijn afkomstig uit een Engels passagiersschip dat werd gesloopt in 1935 in Hendrik-Ido-Ambacht.
  • Het hout op de wanden komt van de deuren van een voormalige Defensie-gebouw in Parijs.
  • De teakdekken komen uit een schoolgebouw dat werd gebouwd in 1888 in Bombay.
  • De massief houten binnendeuren zijn afkomstig van de schepen Kenya Castle en Windsor Castle van de Union-Castle Line en de Norway.
  • De bronzen ankerketting is van een Engelse mijnenveger van de klasse HAM uit 1952.
  • De ronde deurknoppen werden overgenomen van de Amerikaanse marine.
  • De bronzen ankerketting is van een Engelse mijnenveger van de klasse HAM uit 1952.
  • Het stalen boeganker werd overgenomen van de Britse marine.
  • De stoomfluit komt van een stoomsleepboot uit New York.