Pers artikelen

Social media

Algemeen Dagblad

Het drijvend museum, dat ook wordt gebruikt bij Sinterklaasintochten, bestaat uit honderden gerestaureerde scheepsonderdelen die ooit historische schepen varende hielden.

Hans Viveen

This is a rather interesting vessel. Named the George Stephenson it is a new-build steam vessel that has been planned and constructed by a Dutch businessman by the name of Servaas Strik. The keel was laid in November 2007 What makes this vessel especially interesting is the combination of using very traditional engineering techniques but more importantly making use of salvaged components from a huge variety of vessels – either directly or as raw materials.

Dordt in Stoom

Gebouwd in 2014 door Faas Strik uit ‘s-Gravenzande. Combinatie van nieuw casco met onderdelen en elementen van stoomschepen uit het verleden. Lengte: 26 m. 2 machinekamers: 1 Crabtree-Compound stoommachine en 1 acht cilinder Gardner dieselmotor, gebouwd in 1976.

De Binnenvaart Krant

Zesenhalf jaar na de kiellegging is het unieke stoom- én motorschip George Stephenson vijrdag 29 juni door een gespierde bok van Mammoet in zijn element getakeld. De vindingrijke en technisch gedreven eigenaar van dit maritieme nostalgische mirakel is de autoriteit in stoomwerktuigen Faas Strik.

Studio Delta

In Rotterdam is sinds kort een bijzondere verschijning op het water van de Maas te zien: een traditionele stoomboot met de naam George Stephenson. Nautique stapte aan boord voor een indrukwekkende vaartocht door de geschiedenis.